HUDI i GNI na VERNU

Google News Initiative u suradnji s HUDI-jem održao edukaciju na Sveučilištu VERN’

Autor: ivasalam
event 29.05.2024.
Factchecking predavanje © VERN

U suvremenom digitalnom dobu, medijska pismenost postaje sve važnija kompetencija za svakog pojedinca. S obzirom na to, HUDI je organizirao edukativni program usmjeren na osnaživanje studenata i profesora u borbi protiv dezinformacija i internetskih prevara.

Zagreb, 29. svibnja – Na Sveučilištu VERN’ održana je edukacija u suradnji s Google News Initiative (GNI) i Hrvatskom udrugom digitalnih istraživača (HUDI), koja je provedena u sklopu mjere Agencije za elektroničke medije i Ministarstva kulture i medija pod nazivom „Uspostava provjere medijskih činjenica i sustava javne objave podataka“. Cilj edukacije je unaprijediti sposobnosti studenata u kritičkoj procjeni informacija dostupnih na internetu te osigurati njihovu spremnost za samostalno provjeravanje činjenica.

Studenti i profesori Sveučilišta VERN’ koji su uključeni u projekt sudjelovali su u edukaciji koja je obuhvatila razne dostupne alate za provjeru činjenica, kao i tehnike zaštite od internetskih prevara. Natalia Żaba, Google Teaching Fellow, GNI detaljno je predstavila metode kako prepoznati lažne informacije i propagandu, te kako koristiti specijalizirane alate za analizu i validaciju podataka.

Natalia Żaba, Google Teaching Fellow, Google News Initiative

Cilj edukacije bio je osposobiti studente za kritičko promišljanje i procjenu informacija koje svakodnevno susreću na internetu te za samostalno provjeravanje njihove valjanosti. U današnjem digitalnom dobu, gdje je pristup informacijama lakši nego ikad prije, ali je istovremeno prisutan veliki broj lažnih i netočnih informacija, sposobnost razlikovanja činjenica od dezinformacija postaje ključna vještina. Kroz ovu edukaciju, studenti su stekli praktična znanja koja će im pomoći u budućim profesionalnim i osobnim izazovima vezanim uz informacijsku pismenost.

„Važan dio projekta koji je Sveučilište VERN’ pokrenulo nakon natječaja ‘Uspostava provjere medijskih činjenica i sustava javne objave podataka’ Agencije za elektroničke medije i Ministarstva kulture i medija upravo su edukacije. Upravo zato naš projekt fact-checking servisa TurFacto izvodimo i kroz raznorodne edukacije akademske zajednice, medijske i opće javnosti, a edukacija iz Google News Initiative doprinijela je širem razumijevanju cyber sigurnosti i alata za borbu protiv dezinformacija.“, istaknula je glavna urednica TurFacta, dr.sc. Marija Slijepčević.

Natalia Żaba, Google Teaching Fellow, Google News Initiative i glavna urednica TurFacta, dr.sc. Marija Slijepčević

Jedan od glavnih fokusa edukacije usmjeren je na alate za provjeru činjenica. Studentima su predstavljeni Google alati za provjeru činjenica te su učili kako interpretirati i koristiti informacije dobivene iz pouzdanih izvora. Osim toga, obrađivane su i teme vezane uz zaštitu od internetskih prevara, uključujući prepoznavanje phishing napada, lažnih e-mailova i drugih oblika online prijevara.

Edukacija je bila korisna za sve sudionike. Studenti su stekli vrijedna znanja i vještine koje će im koristiti u projektnom i akademskom radu, ali i u privatnom životu. Profesori su također imali priliku unaprijediti svoje znanje i vještine, što će im omogućiti da još učinkovitije prenose znanje na svoje studente. Zajednički rad profesora i studenata tijekom edukacije potaknuo je razmjenu ideja i iskustava, što je dodatno obogatilo proces učenja.

Suradnja između Sveučilišta VERN’ i HUDI-ja u ovom projektu predstavlja značajan korak prema boljoj informacijskoj pismenosti i osnaživanju mladih za suočavanje s izazovima modernog digitalnog svijeta. Kroz ovakve edukacije, studenti stječu ne samo teoretsko znanje, već i praktične vještine koje će im koristiti tijekom cijelog života.

Financira Europska unija – NextGenerationEU. Izneseni stavovi i mišljenja samo su autorova i ne odražavaju nužno službena stajališta Europske unije ili Europske komisije. Ni Europska unija ni Europska komisija ne mogu se smatrati odgovornima za njih.