Zagreb, 29. svibnja – Na Sveučilištu VERN’ održana je edukacija u suradnji s Google News Initiative (GNI) i Hrvatskom udrugom digitalnih istraživača (HUDI), koja je provedena u sklopu mjere Agencije za elektroničke medije i Ministarstva kulture i medija pod nazivom „Uspostava provjere medijskih činjenica i sustava javne objave podataka“. Cilj edukacije je unaprijediti sposobnosti studenata u kritičkoj procjeni informacija dostupnih na internetu te osigurati njihovu spremnost za samostalno provjeravanje činjenica.
Studenti i profesori Sveučilišta VERN’ koji su uključeni u projekt sudjelovali su u edukaciji koja je obuhvatila razne dostupne alate za provjeru činjenica, kao i tehnike zaštite od internetskih prevara. Natalia Żaba, Google Teaching Fellow, GNI detaljno je predstavila metode kako prepoznati lažne informacije i propagandu, te kako koristiti specijalizirane alate za analizu i validaciju podataka.
![](https://factchecking.hudi.hr/wp-content/uploads/sites/102/2024/05/Natalia-Zaba-c-VERN-605x605.jpg)
Cilj edukacije bio je osposobiti studente za kritičko promišljanje i procjenu informacija koje svakodnevno susreću na internetu te za samostalno provjeravanje njihove valjanosti. U današnjem digitalnom dobu, gdje je pristup informacijama lakši nego ikad prije, ali je istovremeno prisutan veliki broj lažnih i netočnih informacija, sposobnost razlikovanja činjenica od dezinformacija postaje ključna vještina. Kroz ovu edukaciju, studenti su stekli praktična znanja koja će im pomoći u budućim profesionalnim i osobnim izazovima vezanim uz informacijsku pismenost.
„Važan dio projekta koji je Sveučilište VERN’ pokrenulo nakon natječaja ‘Uspostava provjere medijskih činjenica i sustava javne objave podataka’ Agencije za elektroničke medije i Ministarstva kulture i medija upravo su edukacije. Upravo zato naš projekt fact-checking servisa TurFacto izvodimo i kroz raznorodne edukacije akademske zajednice, medijske i opće javnosti, a edukacija iz Google News Initiative doprinijela je širem razumijevanju cyber sigurnosti i alata za borbu protiv dezinformacija.“, istaknula je glavna urednica TurFacta, dr.sc. Marija Slijepčević.
![](https://factchecking.hudi.hr/wp-content/uploads/sites/102/2024/05/Natalia-Zaba-i-Marija-Slijepcevic-c-VERN-605x605.jpg)
Jedan od glavnih fokusa edukacije usmjeren je na alate za provjeru činjenica. Studentima su predstavljeni Google alati za provjeru činjenica te su učili kako interpretirati i koristiti informacije dobivene iz pouzdanih izvora. Osim toga, obrađivane su i teme vezane uz zaštitu od internetskih prevara, uključujući prepoznavanje phishing napada, lažnih e-mailova i drugih oblika online prijevara.
Edukacija je bila korisna za sve sudionike. Studenti su stekli vrijedna znanja i vještine koje će im koristiti u projektnom i akademskom radu, ali i u privatnom životu. Profesori su također imali priliku unaprijediti svoje znanje i vještine, što će im omogućiti da još učinkovitije prenose znanje na svoje studente. Zajednički rad profesora i studenata tijekom edukacije potaknuo je razmjenu ideja i iskustava, što je dodatno obogatilo proces učenja.
Suradnja između Sveučilišta VERN’ i HUDI-ja u ovom projektu predstavlja značajan korak prema boljoj informacijskoj pismenosti i osnaživanju mladih za suočavanje s izazovima modernog digitalnog svijeta. Kroz ovakve edukacije, studenti stječu ne samo teoretsko znanje, već i praktične vještine koje će im koristiti tijekom cijelog života.
![](https://factchecking.hudi.hr/wp-content/uploads/sites/102/2024/05/Dizajn-bez-naslova-17-1-1.png)