DANI MEDIJSKE PISMENOSTI

Kome vjerovati?

Autor: ivasalam
event 30.04.2024.
Dani medijske pismenosti © Agencija za elektroničke medije

7. Dani medijske pismenosti održani su od 22. do 28. travnja 2024., s brojnim dodatnim aktivnostima i u tjednima prije i poslije toga. Ove godine u fokusu je razvoj kritičkog razmišljanja, obrazovanje o umjetnoj inteligenciji i medijska pismenost mladih u kontekstu superizborne godine.

Zagreb, 30. travnja 2024.  – Povodom Dana medijske pismenosti 2024. Veleposlanstvo Kraljevine Švedske, Agencija za elektroničke medije i Ured UNICEF-a za Hrvatsku, u suradnji s Predstavništvom Europske komisije u Hrvatskoj organizirali su tematski skup posvećen problemu dezinformacija.

Na skupu je prikazan švedski dokumentarni film Kome vjerovati? koji se bavi dezinformacijskom kampanjom usmjerenom protiv švedske socijalne službe, teorijama zavjere i njihovim posljedicama te objašnjavanjem ključnih koncepata vezanih za dezinformacije i posljedicama dezinformacija na pojednice i cijelo društvo.

Nakon filma izlaganje je održala dr. sc. Emma Frans, koja u njemu sudjeluje kao stručnjakinja. Emma Frans poznata je švedska novinska kolumnistica i radijska voditeljica, nagrađivana autorica knjiga s područja problema dezinformacija, znanstvenica i doktorice epidemiologije. Trenutno, u okviru projekta COVIDMENT, istražuje kako je pandemija bolesti Covid-19 utjecala na mentalno zdravlje u Švedskoj i još pet zemalja.

dr. sc. Emma Frans © Agencija za elektroničke medije

Prof. dr. sc. Marijana Grbeša Zenzerović s Fakulteta političkih znanosti u Zagrebu,autorica brojnih knjiga i znanstvenih članaka o medijima, političkom komuniciranju i populizmu te istraživačica u regionalnom centru za borbu protiv dezinformacija Adria Digital Media Observatory, govorila je o dezinformacijskim kampanjama i manipulativnim narativima u kontekstu europskih izbora.

Završno je održan razgovor predavača i publike, studenata novinarstva, predstavnika fact-checking projekata u sklopu NPOO mjere „Uspostava sustava provjere točnosti informacija“, te ostale zainteresirane javnosti.

Bez medijski pismenih građana, kao društvo gotovo da nemamo šanse, jer dobro informirani građani su temelj zdrave demokracije. A živimo u svijetu u kojem je u izobilju informacija sve teže pronaći vjerodostojnu informaciju i u kojem smo svakodnevno izloženi brojnim dezinformacijama. Stoga je sasvim jasno da su nam više nego ikada potrebna znanja koja omogućuju da se snađemo u mnoštvu informacija kojima smo izloženi i zaštitimo od dezinformacija. Važno je i osvještavati javnost problemu dezinformacija, a upravo je to bio i cilj Skupa „Kome vjerovati“, koji su u sklopu Dana medijske pismenosti, organizirali Agencija za elektroničke medije i švedsko veleposlanstvo. A naša suradnja ukazuje i na važnost suradnje što šireg kruga društvenih dionika u osnaživanju građana vještinama medijske pismenosti i suočavanju s problemom dezinformacija.

Robert Tomljenović, zamjenik predsjednika, Agencija za elektroničke medije
Dani medijske pismenosti © Agencija za elektroničke medije

Dani medijske pismenosti projekt su Agencije za elektroničke medije i Ureda UNICEF-a za Hrvatsku, koji se u suradnji s brojnim partnerima i pod pokroviteljstvom Ministarstva kulture i medija i Ministarstva znanosti i obrazovanja provodi svako proljeće od 2018. Do sada je u sklopu Dana održano ukupno više od 1830 događanja s više od 100 tisuća sudionika.

Financira Europska unija – NextGenerationEU. Izneseni stavovi i mišljenja samo su autorova i ne odražavaju nužno službena stajališta Europske unije ili Europske komisije. Ni Europska unija ni Europska komisija ne mogu se smatrati odgovornima za njih.